Praktijk Snijders
Openingstijden/vak.
Uw Priviacy

Wat doet Shiatsu

1. Shiatsu is een complete therapie. Tijdens  bijna iedere sessie wordt het hele lichaam behandeld omdat over het algemeen lokale behandelingen slechts tijdelijk effect heeft op de symptomen en niet de oorzaak geneest.

2. Shiatsu gebruikt alleen de handen en de vingers voor de behandeling. Zij bedient zich niet van mechanische apparaten of medicijnen.

3. In de shiatsu vinden diagnose en therapie tegelijkertijd plaats. Wanneer de therapeut shiatsu druk toepast op het lichaam van de patiënt, ontvangt hij via zijn handen en zijn vingers informatie over de toestand van de huid, de spieren, de lichaamstemperatuur, etc. Op deze manier kan de therapeut de behandeling op de behoefte van de patiënt afstemmen.

4. Shiatsu is een lichaamstherapie waarbij met de vingers en de handen druk wordt toegepast. Deze druk wordt loodrecht op de huid uitgeoefend en wordt aangepast aan de reacties van het behandelde gebied, met als doel niet alleen de huid te stimuleren, maar ook de spieren, het hormoonstelsel en centrale- en perifere zenuwstelsel.

5. Shiatsu kent geen bijwerkingen doordat het uitoefenen van de druk zodanig wordt aangepast dat deze voor het lichaam aangenaam aanvoelt. Nooit mag de grens waarbij de pijn onaangenaam wordt overschreden worden en de therapeut moet zorgen dat het toepassen van de druk in harmonie is met het gebied dat hij behandelt.

6. Shiatsu kan worden toegepast bij mannen, vrouwen en kinderen van alle leeftijden. In ieder geval afzonderlijk worden de te bereiken doelen bepaald. Bij een kind wordt gestreefd de constitutie te verbeteren en het lichaam te versterken. Bij volwassenen streven we de algemene conditie te handhaven en te verbeteren. Bij ouderen streven we het lichaam soepel te houden om ziekten te voorkomen.

7. Regelmatig shiatsu ontvangen, helpt eventuele veranderingen en onregelmatigheden die zich in het lichaam voordoen tijdig te ontdekken. Op deze manier kunnen we voorkomen dat opgehoopte stress en afvalstoffen, ziekte veroorzaken.

Shiatsu Praktijk Snijders  |  spsrien@gmail.com